Аргументація прийняття рішень

giphy

Шановне студентство!

Пропонуємо до вашої уваги статтю Олени Астапової “Аргументація прийняття рішень або знаковий фон практичного аргумента”.

Викладений у публікації матеріал є корисним і цікавим доповненням аудиторного матеріалу.

Стаття розглядає аргументативні стратегії прийняття рішень в соціальному контексті. Коректуючи наше життя, цифрова епоха змінює звичні нам знакові системи. Серед останніх виокремлюється текст, являючи собою результат значень, змодельований нами як екземпляр цієї системи. Аналіз тексту дозволяє нам розшифрувати семіотичні властивості не тільки ситуації, в якій він існує, але й спрогнозувати ту, в якій мета цього тексту буде реалізована. Ситуацію слід інтерпретувати як «семіотичну структуру, елементи якої є соціальними значеннями і в яку «речі» входять як носії соціальних цінностей, на думку М. Халлідея. В якості ілюстрації знакового фону практичного аргументу розглядаються деякі рекламні ролики українського телебачення. Практичний аргумент, реалізуючись в узагальнених соціальних контекстах, включає декілька площин переконання та маніпулювання, здійснюючи заміщення функцій, ролей, пропонуючи та формуючи нові елементи для мети та реакцію на цю мету, а також оцінку як відповідність цінностям, задачам, звичкам та пріоритетам, які вже існують. Мотивований текстуальний вибір презентує розуміння теперішньої знакової ситуації та формує нові семіотичні системи, а також виявляє способи та варіанти переконання аудиторії. Отже, знаки не можуть бути відокремленими від конкретних форм соціального спілкування не можуть існувати без нього.

Поділитись:

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code