Юлія Бессараб: “Навчання в університеті для мене – приємний час, який хочеться використати максимально успішно”
“Подорожі вчать більше, ніж що б то не було. Іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома”.
Ця фраза Анатоля Франца пройшла червоною лінією крізь незабутнє стажування в Академії імені Яна Длугоша в Ченстохові (AJD) аж на 3 місяці.
Ченстохова — невеличке місто в Польші, відоме на увесь світ, адже це – культурний та релігійний центр країни, а також одне з найвідоміших міст паломництва в Європі. Кожного вечора до вікон нашого гуртожитку надходив дзвін з місцевого монастиря Ясної Гури. Сам монастир вражає своєю архітектурою, але більше ми були здивовані поєднанням вишуканої базиліки, елементів італійського бароко, ідеальними до найменших дрібниць скульптурами, величним органом і, власне, іконою Чорної Мадонни, що не залишає байдужим нікого. Гуляючи по затишним вуличкам міста ми натрапляли на різноманітні костьоли, які вражали своєю величністю.
Варто зазначити, що основною метою нашої подорожі став обмін знаннями та досвідом в освітній сфері з польськими студентами, відвідування лекційних і семінарських занять в Академії. На базі історично-філологічного відділення університету, ми відвідували такі дисципліни як “Антична культура”, “Окультизм, езотерика, гноза”, “Онтологія”, “ Соціологія”, “Епістемологія”. Добре було те, що студенти можуть самостійно обирати ті дисципліни для відвідування, які їм цікаві, а потім повідомити про це декана свого факультету, щоб він вніс їх у навчальний план конкретного студента.
У кожного викладача був свій власний підхід до викладання предмету. Заняття з “Окультизму, езотерики, гнози” та “Онтології” проводилися у вільній та невимушеній атмосфері. Ти бачиш як бар’єр “викладач-студент” розлітається на шматочки і відчувається певна рівність.
Відвідуючи профільні дисципліни, кожен із нас, безперечно, відкрив багато нового не тільки в системі теоретичних знань, а й методологічних, комунікативних, методів викладання та вивчення конкретних предметів, дисциплін. Звернули ми також увагу й на своєрідність польської культури і ментальності, нестандартність поляків, на їх особливій і відмінний від усіх інших світогляд, що відображається на освіті та сферах життєдіяльності.
Проблем великих з розумінням один одного на парах у нас майже не було, оскільки, викладачі володіють англійською мовою, деякі навіть російською. А от студенти, які не начаються на філології, не знають англійської мови навіть на елементарному рівні , що стало для нас здивуванням, так як анлійська являється базовою мовою для Європи.
Після занять у нас було вдосталь часу для подорожування, оскільки навчались ми лише три дні в тижень. Ми змогли побачити не лише деякі міста Польші (Краків, Варшава, Катовіце, Лодзь), але й відвідати Чехію, Угорщину, Словаччину, Австрію, Францію, Італію та інші країни.
Я думаю, що для кожного з 25 студентів, що поїхали на стажування в Ченстохову, жовтень — грудень 2017 стали найкращими за все навчання в ЧНУ. Емоції важко купити за гроші, як і досвід.
Наостанок хочу висловити свою подяку нашому університетові та відділу міжнародних зв’язків за чудову можливість познайомитися з новим містом, країною, її неповторною культурою та освітою. Навчання в університеті для мене – приємний час, який хочеться використати максимально успішно, дізнатися багато нового, отримати досвід на все життя, розвиватися всесторонньо та в той же час стати висококваліфікованим спеціалістом. Саме завдяки подібним стажуванням студенти мають нагоду отримати усе вищезазначене, а також велику кількість позитивних емоцій, що дуже добре стимулює до подальшого навчання.
Студентка ІІІ курсу спеціальності “Філософія”
Юлія Бессараб