Апокаліпсис в світовому кіно. Архетип зомбі у ХХ-ХХІ столітті
22 березня 2017 року відбулося засідання кіноклубу «Апокаліпсис в світовому кіно. Архетип зомбі у ХХ-ХХІ столітті».
Учасники: студенти ННІ історії і філософії, студенти ННІ економіки і права, студенти ННІ фізичної культури і спорту; Організатори: Пушонкова О.А., Зайцева С.Л., Шевченко З.В.
Модератори: Дементьєв Антон, Дунаєвський Василь.
Засідання почалося з розповіді та відеопрезентації «Еволюція образу зомбі в кінематографі» Дементьєва Антона. Автор пов᾿язав образ зомбі з філософською інтерпретацією звіра, як універсального розуміння зла… розуміння, вкоріненого в історії християнської середньовічної культури. Цікавою є апеляція автора до концепції Левіафана Томаса Гоббса в контексті теми зомбі-апокаліпсису. Було обговорено також причини пробудження апокаліптичної свідомості, її зв᾿язку з темами зомбі й зомбування як втратою людського в людині.
Дунаєвський Василь більш докладно зупинився на кінематографі, в якому актуалізується апокаліптичний міф. Він зробив грунтовний огляд кінострічок, причиною апокаліпсису в яких була техногенна катастрофа, природні катаклізми, прихід Антихриста, біологічна зброя. інопланетяни тощо.
У трейлері, присвяченому кінострічці «2012» він презентував, окрім головних ідей фільму, поетику руйнування, яка так приваблює сучасного глядача через нумінозну силу впливу архетипу. Було розглянуто також архетип останньої людини у світі («Я-легенда» Ф.Лоуренса), а також проблематику пост-апокаліпсису («Книга Ілая» Хьюзів).
Доповіді і виступи:
Дементьєв Антон. Європейські зомбі. Що можуть вони нам сказати?
Дунаєвський Василь. Апокаліпсис у світовому кіно: передбачення, прогнозування.
Зайцева Світлана. Інфантильне підгрунтя апокаліптичних страхів.
Пушонкова Оксана. Апокаліптична мрія як прояв апокаліптичного несвідомого.
Окремою темою зустрічі може виступити ідея маркерів апокаліптичної свідомості в інших сучасних мистецьких формах та культурі повсякдення.